Je maakt een goede eerste indruk op je bezoekers
Het maakt een goede indruk op de bezoekers
Een goed beheerd pand is een vereiste, want de eerste indruk van je bedrijf wordt bepaald door de faciliteiten. Niet gemaaide grasperken en een vervuild terrein geven potentiële en huidige klanten al een verkeerde indruk. Vieze ramen, vuile werkplekken en stoffige kantoren hebben hetzelfde effect. Het hebben van goed beheerde voorzieningen is een grote stap in het zetten van een goede eerste indruk op mensen die je pand bezoeken voor wat voor soort bedrijf dan ook. Dit is een van de redenen waarom facility management noodzakelijk is.
Je kunt efficiënter te werk
Goed georganiseerde faciliteiten verhogen de efficiëntie van het bedrijf aanzienlijk. Als al je voorzieningen worden geregeld, is er weinig dat het werk kan verstoren. Mensen zullen weten waar dingen worden bewaard, waardoor ze geen tijd hoeven te verspillen aan het zoeken naar spullen en de efficiëntie dus toeneemt. Ook kun je problemen herkennen en voorkomen voordat ze zich voordoen, zoals een tekort aan rollen toiletpapier of slecht functionerende apparatuur, zodat je het probleem zo snel mogelijk kunt aanpakken.
Gemotiveerd personeel
Goed geregelde faciliteiten hebben een grote invloed op het arbeidsethos van werknemers. Ze kunnen zich beter concentreren, zijn trots op hun werkplek en voelen zich trots op hun werk in de organisatie. Het vermindert ook het aantal ziekteverzuimdagen en verhoogt zo de productiviteit van de werknemers. Het is gunstig voor de werknemers als de faciliteiten goed worden geregeld, omdat dit leidt tot gelukkigere, goed gemotiveerde en productieve werknemers.
Tot slot
Zoals je kunt zien heeft het op meerdere vlakken flink veel voordelen. Zowel voor je werknemers, als eventuele bezoekers heeft het goed organiseren van de faciliteiten binnen het bedrijf een positief effect. Je kunt je namelijk wel voorstellen hoe vervelend het is, wanneer je als nieuwe werknemer je eerste dag begint en er niets is geregeld. Dit geldt overigens ook voor de eerste indruk van je bezoekers. Ook een potentiële nieuwe klant kan je bedrijf willen bezoeken. Wanneer ze dan een verkeerde indruk krijgen, is de kans aanwezig dat ze liever naar een andere partij gaan om daar zaken mee te doen.