CRO voor elke website

Bijna iedere bedrijf heeft wel een website. Een website is nodig om de online vindbaarheid te vergroten. Zonder website ben je niet vindbaar voor alle mensen die online op zoek gaan naar het product of dienst die zij nodig hebben. Hiervoor zou je gebruik kunnen maken van CRO. CRO staat voor Conversie Rate Optimization, wat wij ook wel conversie optimalisatie noemen. Is CRO geschikt voor iedere website? En hoe werkt dat dan precies?

Wat is CRO?

CRO staat voor het omzetten van bezoekende klanten naar kopende klanten. Bij conversie kun je dan ook denken aan het kopen of bestellen van een product, maar ook bij het afnemen van een dienst heb je te maken met conversie. Naast deze dingen kun je ook het invullen van een contactformulier, of het aanvragen van informatie verstaan.

Optimalisatie wil zeggen dat je iets wil gaan verbeteren. In dit geval gaat het erom dat bezoekende klanten ook betalende klanten zullen gaan worden. Hierbij kun je denken aan het doen van aankopen, maar ook het binnenhalen van meer downloads vallen onder de optimalisatie.

Hoe gaat conversie optimalisatie in zijn werk?

Wanneer er gewerkt gaat worden met conversie optimalisatie moet je van beneden naar boven gaan werken. Zo kom je steeds meer obstakels tegen die je uit de weg kunt ruimen binnen je website of webshop. Als je eerst de meest primaire obstakels uit de weg hebt geruimd kun je weer verder gaan naar een laagje daarboven.

Bij het oplossen van ieder obstakel wordt de klant steeds meer geprikkeld om over te gaan tot het aanschaffen van een product of dienst. En dat is waar het uiteindelijk allemaal om zal gaan uiteindelijk. Het vasthouden van de klant, het werven van nieuwe klanten met het verhogen van de omzet als doel en logisch gevolg.

Hoe kan conversie optimalisatie toegepast worden?

Om te beginnen is het van belang dat je inzicht krijgt in het gedrag van je bezoekers. Zo zou je kunnen onderzoeken welke pagina’s ze nog meer bezoeken. In welke stap van het proces haken de klanten af, zijn dingen die je daarvoor moet onderzoeken.

Maar ook informatie over met welk apparaat zij je website bezoeken en of je website wel helemaal naar behoren werkt zijn belangrijke dingen om naar te kijken. Hiervoor zou je gebruik kunnen maken van een programma als Google Analytics.

Met zo een programma kom je veel te weten over het gedrag van de mensen die jouw website hebben bezocht en waar ze in dat proces afhaken. Misschien zit hier een patroon in die je kan doorbreken, zodat ze het proces wel af zullen maken.

Hoe kan je geholpen worden met CRO?

Als je conversie optimalisatie uit wil laten voeren, dan kun je dit het best doen door een conversie optimalisatie specialist. Deze kun je vinden bij een marketing bureau. Een voorbeeld van zo een marketingbureau is Daar-om.nl.

Mocht je meer willen weten over conversie optimalisatie en wat zij voor je kunnen betekenen, dan kun je altijd vrijblijvend informatie of een offerte aanvragen.

ZIE JE GEDACHTEN

Leave a reply

Elwarda
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart